У світі казок



Мета. Розвивати та узагальнити знання дітей про казку, як художній твір, в якому вигадка і фантазія є засобом передачі думок народу про життя; створити атмосферу радості, насолодити від творчості; пояснити значення казки в усній народній творчості; розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра і справедливості, доброзичливості, доброту, чуйність, почуття гумору, дотепність.
Обладнання:
1.       Тема заходу;
2.       малюнок «Червоної Шапочки»;
3.       медальки, квіточки;
4.       плакат з кросвордом;
5.       Малюнки до казок
Література:
1. Розкажіть онуку №1, 2008 ст. 14 – 23. «Чарівної казки дивосвіт», «Казка кличе в гості».
2. Розкажіть онуку №3, 2007 ст. 6 – 9, 53 – 57. «У сваті казки чарівної», «Чарівний світ казки».
3. Казки Ушинського

Хід заняття:
І. Організація класу
- Добрий день! В добрий час!
Раді, діти бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався,
Зараз сядуть всі дівчатка,
 А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. Оголошення теми та її мотивація
-  Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у світ казок. Діти, чи любити ви казки? А яка казка вам найбільше подобається? (Відповіді дітей). Чому?

ІІІ. Основна частина:
1.Знайомство з казкою
-  А хто знає, що таке казка?
Казка – це світ чарівний та незвичайний,
Казка – це диво сповнене краси.
Поринути в казку – це ж бо так цікаво,
        Це справді свято, радість для душі.
-  Казка – це мрія, до якої ми повинні йти. Не просто йти в нікуди, а поставити мету й прокладати шлях до неї. 
Казка – це велике таїнство народу, народжене його мудрістю, життям, силою буття і ще чимось таким, що дороге й близьке кожному з нас.
Близьке й рідне, бо починалася казка з маминих і бабусиних вуст.
Вона вчить, виховує, допомагає стати сильним, красивим душею, добрим.
Скільки років тобі б не було, які посади не займала людина, манить нас завжди чарівної казки дивосвіт.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
-  Діти, а які бувають казки?
-  Казки бувають чарівні, про тварин та соціально-побутові.
-   Які вам відомі казки, де героями є тварини? (Відповіді дітей)
-  Молодці! А чи знаєте, ви,чарівні казки? (Івасик-Телесик, Попелюшка, Котигорошко)
-  Чому вони називаються чарівними? (Бо в них відбувається щось чарівне, незвичайне)
-  Сьогодні до нас завітала гостя. А хто вона, ви дізнаєтеся відгадавши загадку.
Старенька бабуся у лісі жила.
Гостинці для неї онука несла.
            Як звалась ця дівчинка? Хто б відгадав? (Червона Шапочка)
-  Так, молодці! Червона Шапочка.
(Вивішуємо на дошку малюнок Червоної Шапочки). Вона чула, що ви дуже розумні і старанні дітки, і вирішила це перевірити. Вона принесла вам багато цікавих завдань і буде разом з нами подорожувати. Тому разом із Червоною Шапочкою ми проведемо подорож-гру «У світ казок». Для цього ви маєте сісти рівненько і уважно слухати завдання. За правильну відповідь ви будете отримувати ось-такі квіточки (показуємо квіточки), а в кінці уроку медальки. Але ви повинні тихенько сидіти, не викрикувати і піднімати руку. І так розпочинаємо гру.

2. «Відгадай казку»
-  Зараз ви маєте відгадати з якої казки зачитано уривок і сказати якому малюнку він відповідає..
(Зачитуються уривки)
1)           А дві кізочки – ті були розумнішими. Стрілися вони на вузенькій стежечці. З одного боку – глибокий рів, а з другого – висока та крута гора. Розминутись ніяк не можна.
-                Діти! З якої казочки цей уривок? (Показуємо малюнок)  - Молодці!
-                А зараз послухайте наступний уривок:
2)           От буде мила жінка для мого синка! – сказала жаба, схопила горіхову шкарлупку, де лежала дівчинка, і вистрибнула крізь вікно у сад.
-                А з якої казки цей уривок? (Дюймовочка) – Ганс К. Андерсен. 

3)           До печери він прийшов уже тоді, коли над землею піднявся вечірній туман. Він зітхнув і озирнув додолу. Вовченят не було вдома, але Мати Вовчиця з глибини печери почула, як він дихає, і здогадалася, що її Жабеня чимось стурбоване.
                                            (Мауглі) – Редьярд Кіплінг.
4)           «…Та як же ловити? Піди до ополонки, встроми хвоста в ополонку і сиди тихенько та й приказуй: «Ловись, рибко, велика й маленька». То вона й наловиться»
                                (Лисичка-сестричка і вовк-панібрат)
5)            «Коли це став дощик накрапати. Іван-царенко каже:
- Це моя жіночка люба дощовою росою вмивається!
 Коли це блискавка блиснула. Іван-царенко й каже:
- Це моя жіночка в дороге убрання вбирається!
Коли це як зашумить, як загримить грім, аж палац затрусився, а царенко й каже:
- Оце ж уже моя голубонька їде!»                                          (Царівна-Жаба)
- Молодці! З одним завданням ви впоралися.
В наступному завдані, що підготувала Червона Шапочка вам потрібно продовжити речення чи вставити потрібне слово.
1. «Кривенька …» (качечка)
2. Про кого в казках говорять: «кумонько, сестричко, хитра …»?  (лисичка)
3. Назва казки «Фарбований …» (Лис)
4. Що знайшов півник підмітаючи двір з казки «Півник і двоє мишенят»? (колосок)
5. Продовжіть назву казки «Кирило …» (Кожум’яка)
6. «Я … з соломи зроблений, смолою засмолений» («Солом’яний бичок»)
7. «Я … за три копи куплена, на два боки луплена» («Коза – Дереза»)
8. «І гарна жінка була …, усім гарна, та тільки на язик швидка. Що не скаже їй чоловік, усе своїм язиком розплеще». («Язиката феська»)
Молодці! Ви всі добре впоралися з завданням. Подивіться! Аж Червона Шапочка   посміхається.

3. «Загадки-відгадки»
А зараз конкурс «Загадки-відгадки»


1.                     Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь, кабан біжить,
Тут і вовк іде, й ведмідь,
   Кожен в хатці хоче жить.      
-  Що за казка?    («Рукавичка»)

2.                     Я – бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.            («Солом’яний бичок»)

3.                     Виріс цей хлопчина
З маленької деревини,
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусенятко врятувало –
На крилечка свої узяло,
Принесло до тата й мами,
Частувалось пирогами.        («Івасик-Телесик»)



4.                     На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? («Ріпка»)

5.                     Він веселий і незлобний.
Цей хороший дивачок.
З ним господар хлопчик Робін
І товариш П’ятачок
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо… (Віні – Пух)

6.                     Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. («Колобок»)

7.                     Танцювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички. («Попелюшка»)
- Молодці! Ви всі добре справилися з завданням.
4. Фізкультхвилинка
(Звучить музика на пісню» «Улибка» і діти під неї проводять фізкультхвилинку).

6.     Індивідуальне завдання
-         Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Ні, не наша мама. («Вовк та семеро козенят»)
-         Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась
До ведмедя? Не призналась.    («Маша та ведмідь»)    
Вам потрібно за допомогою стрілочки показати словосполучення, які можна утворити з поданих слів
Дужий, як                    лисиця
Вірний, як                    заєць
Швидкий, як                ведмідь
Кучерявий, як              собака
Хитрий, як                   баран
Голодний, як                 вовк

7.      Кросворди
А тепер подивіться, яке ще одне завдання для нас має Червона Шапочка. Це кросворд. Я задаватиму вам питання, а ви маєте уважно відповідати на них. (Вивішуємо кросворд «Казка»)


1.
Ч
у
д
о
в
и
с
ь
К
о














2.
А
л
а
д
і
н










3.
З
м
і
й






4.
К
о
л
о
б
о
К






5.
Д
ю
й
м
о
в
о
ч
к
А







1. Красуня і … (Чудовисько)
2. Володар чарівної лампи (Аладін)
 3. Герой казок, який має 3 голови і дихає вогнем. (Змій)
4. Кругленьке смачненьке створіння, яке з’їла лисичка (Колобок)
5 Маленька дівчинка із тюльпана (Дюймовочка)
- Отже, в нас вийшло слово «Казка».
- А тепер нам потрібно розгадати кросворд у якому зашифрована назва усім вам відомої казки. Тож давайте уважно послухаємо запитання.
1.
з
в
і
Р
і







У




2.
ж
а
б
К
а



3.
м
и
ш
А







4.
В
о
в
к

5.
л
и
с
И
ц
я


6.
з
а
й
Ч
и
к





7.
К
а
б
а
н
8.
з
и
м
А





1. Хто живе у лісі? (Звірі)
2. У зеленому жакеті
      Галасує в очереті,
     І хоч плавати мастак,
     Та не риба і не рак.  (Жабка)
3. Сіреньке, маленьке,
     А хоч якого кота з місця стягне.   (Миша)
4. Розбійник він сірий,
   Нема йому віри.   (Вовк)
5. Рудий хвіст має, зайчиків полюбляє.  (Лисиця)
6. Маленький, сіренький,
    Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає.  (Зайчик)
7. Дикий родич свині. (Кабан)
8. Холодна пора року.  (Зима)
- Дітки, яка загадана казочка у нас вийшла? (Рукавичка)

VI. Підсумок заняття.
-  На цьому ми закінчуємо нашу подорож. А зараз підрахуємо у кого більше квіточок.
-  Діти, вам сподобалася подорож?
-  А що вам найбільше запам’яталося?
Для того, щоб перемагати в таких іграх треба багато читати і запам’ятовувати прочитане. Сьогодні Червона Шапочка вами задоволена. І можливо, вона ще буде приходити до вас у гості.
                       

Немає коментарів:

Дописати коментар