Мета. Розвивати та
узагальнити знання дітей про казку, як художній твір, в якому вигадка і
фантазія є засобом передачі думок народу про життя; створити атмосферу радості,
насолодити від творчості; пояснити значення казки в усній народній творчості;
розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра і
справедливості, доброзичливості, доброту, чуйність, почуття гумору, дотепність.
Обладнання:
1.
Тема заходу;
2.
малюнок «Червоної
Шапочки»;
3.
медальки, квіточки;
4.
плакат з кросвордом;
5.
Малюнки до казок
Література:
1. Розкажіть онуку
№1, 2008 ст. 14 – 23. «Чарівної казки дивосвіт», «Казка кличе в гості».
2. Розкажіть онуку
№3, 2007 ст. 6 – 9, 53 – 57. «У сваті казки чарівної», «Чарівний світ казки».
3. Казки Ушинського
Хід заняття:
І.
Організація класу
- Добрий день! В добрий час!
Раді, діти бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався,
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і
хлоп’ятка.
ІІ. Оголошення теми та її мотивація
-
Сьогодні ми з вами здійснимо
подорож у світ казок. Діти, чи любити ви казки? А яка казка вам найбільше
подобається? (Відповіді дітей). Чому?
ІІІ. Основна частина:
1.Знайомство
з казкою
-
А хто знає, що таке
казка?
Казка – це світ чарівний та
незвичайний,
Казка – це диво сповнене краси.
Поринути в казку – це ж бо так
цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
- Казка – це мрія, до якої ми повинні йти. Не просто йти в
нікуди, а поставити мету й прокладати шлях до неї.
Казка – це велике таїнство народу, народжене його
мудрістю, життям, силою буття і ще чимось таким, що дороге й близьке кожному з
нас.
Близьке й рідне, бо починалася казка з маминих і
бабусиних вуст.
Вона вчить, виховує, допомагає стати сильним, красивим
душею, добрим.
Скільки років тобі б не було, які посади не займала
людина, манить нас завжди чарівної казки дивосвіт.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
- Діти, а які бувають казки?
- Казки бувають чарівні, про тварин та соціально-побутові.
-
Які вам відомі казки, де героями є тварини? (Відповіді дітей)
-
Молодці! А чи
знаєте, ви,чарівні казки? (Івасик-Телесик,
Попелюшка, Котигорошко)
-
Чому вони
називаються чарівними? (Бо в них
відбувається щось чарівне, незвичайне)
- Сьогодні до нас завітала гостя. А хто вона, ви дізнаєтеся
відгадавши загадку.
Старенька бабуся у лісі жила.
Гостинці для неї онука несла.
Як
звалась ця дівчинка? Хто б відгадав? (Червона
Шапочка)
- Так, молодці! Червона Шапочка.
(Вивішуємо на дошку
малюнок Червоної Шапочки). Вона чула, що ви
дуже розумні і старанні дітки, і вирішила це перевірити. Вона принесла вам
багато цікавих завдань і буде разом з нами подорожувати. Тому разом із Червоною
Шапочкою ми проведемо подорож-гру «У світ казок». Для цього ви маєте сісти
рівненько і уважно слухати завдання. За правильну відповідь ви будете
отримувати ось-такі квіточки (показуємо
квіточки), а в кінці уроку медальки. Але ви повинні тихенько сидіти, не
викрикувати і піднімати руку. І так розпочинаємо гру.
2. «Відгадай
казку»
- Зараз ви маєте відгадати з якої казки зачитано уривок і
сказати якому малюнку він відповідає..
(Зачитуються уривки)
1)
А дві кізочки – ті
були розумнішими. Стрілися вони на вузенькій стежечці. З одного боку – глибокий
рів, а з другого – висока та крута гора. Розминутись ніяк не можна.
-
Діти! З якої
казочки цей уривок? (Показуємо малюнок) - Молодці!
-
А зараз послухайте
наступний уривок:
2)
От буде мила жінка
для мого синка! – сказала жаба, схопила горіхову шкарлупку, де лежала дівчинка,
і вистрибнула крізь вікно у сад.
-
А з якої казки цей
уривок? (Дюймовочка) – Ганс К. Андерсен.
3)
До печери він
прийшов уже тоді, коли над землею піднявся вечірній туман. Він зітхнув і
озирнув додолу. Вовченят не було вдома, але Мати Вовчиця з глибини печери почула,
як він дихає, і здогадалася, що її Жабеня чимось стурбоване.
(Мауглі) – Редьярд Кіплінг.
4)
«…Та як же ловити?
Піди до ополонки, встроми хвоста в ополонку і сиди тихенько та й приказуй:
«Ловись, рибко, велика й маленька». То вона й наловиться»
(Лисичка-сестричка і вовк-панібрат)
5)
«Коли це став дощик накрапати. Іван-царенко
каже:
- Це моя жіночка люба дощовою росою вмивається!
Коли це блискавка
блиснула. Іван-царенко й каже:
- Це моя жіночка в дороге убрання вбирається!
Коли це як зашумить, як загримить грім, аж палац
затрусився, а царенко й каже:
- Оце ж уже моя голубонька їде!»
(Царівна-Жаба)
- Молодці! З одним завданням ви впоралися.
В наступному завдані, що
підготувала Червона Шапочка вам потрібно продовжити речення чи вставити
потрібне слово.
1. «Кривенька …» (качечка)
2. Про кого в казках говорять: «кумонько, сестричко, хитра
…»? (лисичка)
3. Назва казки «Фарбований …» (Лис)
4. Що знайшов півник підмітаючи двір з казки «Півник і двоє
мишенят»? (колосок)
5. Продовжіть назву казки «Кирило …» (Кожум’яка)
6. «Я … з соломи зроблений, смолою засмолений»
(«Солом’яний бичок»)
7. «Я … за три копи куплена, на два боки луплена» («Коза –
Дереза»)
8. «І гарна жінка була …, усім гарна, та тільки на язик
швидка. Що не скаже їй чоловік, усе своїм язиком розплеще». («Язиката феська»)
Молодці! Ви всі добре впоралися з завданням. Подивіться!
Аж Червона Шапочка посміхається.
3.
«Загадки-відгадки»
А зараз конкурс «Загадки-відгадки»
1.
Що за хатка на
узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь, кабан біжить,
Тут і вовк іде, й ведмідь,
Кожен в хатці хоче жить.
- Що за казка? («Рукавичка»)
2.
Я – бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. («Солом’яний
бичок»)
3.
Виріс цей хлопчина
З маленької деревини,
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусенятко врятувало –
На крилечка свої узяло,
Принесло до тата й мами,
Частувалось пирогами. («Івасик-Телесик»)
4.
На городі
виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? («Ріпка»)
5.
Він веселий і
незлобний.
Цей хороший дивачок.
З ним господар хлопчик Робін
І товариш П’ятачок
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо… (Віні – Пух)
6.
Ой, набридло на
віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. («Колобок»)
7.
Танцювала я у
хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички. («Попелюшка»)
- Молодці! Ви всі добре справилися з завданням.
4. Фізкультхвилинка
(Звучить музика на пісню» «Улибка» і діти під неї
проводять фізкультхвилинку).
6.
Індивідуальне
завдання
-
Підробив він
голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Ні, не наша мама. («Вовк та семеро козенят»)
-
Сидить дівчина в
корзині
На ведмежій
дужій спині.
А чому ж
вона сховалась
До ведмедя?
Не призналась. («Маша та ведмідь»)
Вам потрібно за допомогою стрілочки показати
словосполучення, які можна утворити з поданих слів
Дужий, як лисиця
Вірний, як заєць
Швидкий, як
ведмідь
Кучерявий, як
собака
Хитрий, як баран
Голодний, як вовк
7.
Кросворди
А тепер подивіться, яке ще одне завдання для нас має Червона Шапочка. Це
кросворд. Я задаватиму вам питання, а ви маєте уважно відповідати на них. (Вивішуємо кросворд «Казка»)
1.
|
Ч
|
у
|
д
|
о
|
в
|
и
|
с
|
ь
|
К
|
о
|
||||||
2.
|
А
|
л
|
а
|
д
|
і
|
н
|
||||||||||
3.
|
З
|
м
|
і
|
й
|
||||||||||||
4.
|
К
|
о
|
л
|
о
|
б
|
о
|
К
|
|||||||||
5.
|
Д
|
ю
|
й
|
м
|
о
|
в
|
о
|
ч
|
к
|
А
|
1. Красуня і … (Чудовисько)
2. Володар чарівної лампи (Аладін)
3. Герой казок, який має 3 голови і дихає вогнем. (Змій)
4. Кругленьке смачненьке створіння, яке з’їла лисичка (Колобок)
5 Маленька дівчинка із тюльпана (Дюймовочка)
- Отже, в нас вийшло слово
«Казка».
- А тепер нам потрібно розгадати кросворд у якому зашифрована назва усім
вам відомої казки. Тож давайте уважно послухаємо запитання.
1.
|
з
|
в
|
і
|
Р
|
і
|
|||
У
|
||||||||
2.
|
ж
|
а
|
б
|
К
|
а
|
|||
3.
|
м
|
и
|
ш
|
А
|
||||
4.
|
В
|
о
|
в
|
к
|
||||
5.
|
л
|
и
|
с
|
И
|
ц
|
я
|
||
6.
|
з
|
а
|
й
|
Ч
|
и
|
к
|
||
7.
|
К
|
а
|
б
|
а
|
н
|
|||
8.
|
з
|
и
|
м
|
А
|
1. Хто живе у лісі? (Звірі)
2. У зеленому жакеті
Галасує в очереті,
І хоч плавати мастак,
Та не риба і не рак. (Жабка)
3. Сіреньке, маленьке,
А хоч якого кота з місця стягне. (Миша)
4. Розбійник він сірий,
Нема йому віри. (Вовк)
5. Рудий хвіст має, зайчиків полюбляє. (Лисиця)
6. Маленький, сіренький,
Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає. (Зайчик)
7. Дикий родич свині. (Кабан)
8. Холодна пора року.
(Зима)
- Дітки, яка загадана казочка у
нас вийшла? (Рукавичка)
VI. Підсумок заняття.
- На цьому ми закінчуємо нашу подорож. А зараз підрахуємо у
кого більше квіточок.
- Діти, вам сподобалася подорож?
- А що вам найбільше запам’яталося?
Для того, щоб перемагати в таких іграх треба багато
читати і запам’ятовувати прочитане. Сьогодні Червона Шапочка вами задоволена. І
можливо, вона ще буде приходити до вас у гості.
Немає коментарів:
Дописати коментар